Kohta kaksi viikkoa olen harjoittanut onnellisuusdietin kahta ensimmäistä ohjetta. Ensimmäinen viikko meni hyvin, tein mielelläni tekemättömyysharjoituksen kerran päivässä. Tällä viikolla otin päiväohjelmaani myös toisen dieettiohjeen, joka on seuraavanlainen:

 

Toinen dieettiohje: KOHTAA TOTUUS.

Päivittäiset minimivaatimukset / Vähintään kerran päivässä

1. Aloita tekemättä mitään.

Jos et kerta kaikkiaan pysty olemaan tekemättä mitään, voit korvata harjoituksen kysymällä itseltäsi seuraavan kysymyksen ja vastaamalla siihen: "Miksi välttelen hiljaisuutta?"

2. Kysy itseltäsi seuraavat kysymykset ja vastaa niihin.

Miltä minusta tuntuu?

Mihin sattuu?

Mitä kipeää tarinaa kerron itselleni?

Voinko olla varma, että kipeä tarinani on totta?

Toimiiko kipeä tarinani?

Voinko keksiä toisen tarinan, joka toimii paremmin?

3. Osoita myötätuntoa sisäiselle valehtelevalle paskiaisellesi.

Kun hengität sisään ja ulos, osoita rakastavia toiveita niille itsesi osille, jotka vaikuttavat ansaitsevan sitä vähiten.

 

Jos viimeksi sanoin, että tekemättömyys harjoitus on haastava, niin tämä harjoitus on ollut tuplasti haastavampi! Miettiessäni edellä mainittuja kysymyksiä olen samalla kävellyt tai uinut, mikä on tehnyt totuuden kohtaamisesta helpompaa. Ensimmäisellä kerralla kirjoitin vastaukset ylös, mutta nyt olen muutaman kerran tehnyt niin, että olen vain ajatellut vastaukset mielessäni.

Eilisessä harjoituksessa ymmärsin itsestäni jotakin suurta. Minä todellakin valehtelen itselleni koko ajan! Ajatus sai minut tuntemaan itseäni kohtaan suurta myötätuntoa. Myötätunnon kautta taas ymmärsin jotain vielä syvällisempää omasta ajatusmallistani. Se oli todella helpottavaa. Tuntui kuin kivi olisi vierähtänyt sydämmeltä. Uskon että olen oikealla tiellä kohti onnellisempaa elämää! :)

Tänään sain myös opinnäytetyöni valmiiksi! Jee! :) Sen kunniaksi linkitänkin tähän yhden tunnarin, josta tulee aina hyvä mieli! ;)

 

ginga_nagareboshi_gin.jpg

Silverfang Theme