Olen innostunu nyt todella paljon rentoutus cd:istä! Uintireeneissä meillä oli monesti mielikuva- ja rentoutusharjoituksia. Olen myös ollut mukana sellaisella viikonloppukurssilla kuin Rohkeaksi englannin puhujaksi, jossa tunnit aloitettiin ja lopetettiin rentoutusharjoituksella. 

Nyt tänä kesänä olen lainannut kirjastosta muutamia rentoutus cd:itä. Tänään kuuntelin, tai oikeastaan nukuin ja kuuntelin, sellasen cd:een kuin Matka mielen maisemaan -syvärentoutus- Sini Marie Hyvönen. Rentoutus kesti n. 50 minuuttia. Tuntui kuin olisin vain ummistanut silmät, hengittänyt pari kertaa syvään ja nukahtanut.  Muistan että kuulin ihanaa rentouttavaa musiikkia ja heräsin siihen, kun musiikki muuttui vähän pirteämmäksi ja sitten alkoikin lähtölaskenta heräämiseen. 

Olo oli pirteä kuin peipolla rentoutuksen jälkeen! Oli mukava jatkaa opinnäytetyön kirjoittamista pienen tai vähä isommnakin tauon jälkeen. Seuraavaksi ajattelin kuunnella Joustava mieli -tietoisuusharjoituksia Arto Pietikäinen.

1315500064_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Meressä uimisessa yhdistyy urheilu ja rentoutuminen

Olen innostunut nyt myös uudestaan uinnista. Nyt kun olen pitänyt siitä vähän taukoa, enkä ole pakottanut itseäni altaaseen, tekee sinne mieli mennä nykyään aivan uudella innolla. Uinti tuntuu myös tällä hetkellä todella rentouttavalta! Vesi on niin erilainen elementti kuin mikään muu. Vedessä ollessaan ei kuule mitään muuta kuin veden loiskeen ja se varmasti on juuri se rentouttava tekijä.