Joku aika sitten mainitsin, että olen taas innostunut uudestaan uinnista. Kävin tänä viikonloppuna sekä pari viikkoa takaperin vähän kisailemassa. Samalla vähän moikkaamassa tuttuja ja katsomassa pystynkö kisaamaan ilman minkäänlaista stressiä ja paineita. Ja ilokseni huomasin, että pystyn! :)

Tulokset olivatkin samalla tai jopa joissakin lajeissa paremmalla tasolla, mitä normaalisti on ollut tähän aikaan kaudesta. Kuukauden verran olen käynyt uimassa pari kertaa viikossa ja nähtävästi se riittää. Lisäksi käyn pari kertaa salilla ja kerran kaksi lenkillä tai pelailemassa jotakin.

Molemmilla viikoilla, jolloin kisat on olleet, olen käynyt vain kerran uimassa. Suunnitelmissa on aina ollut käydä kaksi kertaa, mutta olen huomannut, että tämä suunnitelma on aiheuttanut minulle stressiä. Niinpä en ole mennyt uimaan kuin kerran ja hyvä niin! Jos olisin mennyt uimaan niinkuin olin suunnitellut, kisoissa olisin ollut stressaantunut, ja tulokset olisivat saattaneet olla huonompia. 

Nyt kun minkäänlaista sterssiä tai paineita uintisuorituksista ei ole, niin fiilis ollut rento ja positiivisella tavalla jännittynyt. En ole jännittänyt niinkään tuloksia vaan olen odottanut jännittyneenä päästä jo hyppäämään altaaseen. 

 

1317582287_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lähtöhyppy (@Testing Lab)